marți, 9 iulie 2013

Apolodor din Damasc, Columna lui Traian


Apolodor din Damasc, Columna lui Traian


  Realizata din marmura de Carrara, o adevarata “Comoara cu sapte peceti”, cum o denumea Mommsen, Columna lui Traian a fost inaugurata in anul 113, asadar acum 1900 de ani. “Cronica”  fidela a razboaielor daco- romane (101-102 si 105-106) ea este izvorul care prezinta in intregime aceste conflicte. Intalnirea cu acest monument –eveniment mi-a produs si o intoarcere in timp de circa 20 de ani, cu bataie spre 30, caci mi-a amintit de coperta manualului de isto din clasa a IV a... pe ea se afla Columna imaginara... atunci doar visam ca voi vedea Columna reala... nascocisem atunci, doar pentru mine, o poveste de calatorie spre ea... si acea poveste nascocita atunci imi aminteste astazi de una reala (desi au fost mai multe).


P.S.   Faceti dragoste nu razboi! Caci si romanii, dupa razboi, asta au facut... si am rezultat si noi! Si-au  mai ridicat si monumente... Si daca ajungeti la Roma, nu faceti ca romanii! era o vorba... dar eu o combat!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu