sâmbătă, 8 martie 2014

Picasso, Domnisoarele din Avignon



Pablo Picasso, Domnisoarele din Avignon




    Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso. De mult timp voiam sa-i scriu si sa-i  tin minte tot numele.  Cu  data de nastere este mai usor, caci 25 octombrie este o data istorica importanta iar aici chiar sunt in elementul meu (emoticon de mare mandrie si de o vasta memorie). Pablo Picasso a schitat, in unele dintre desene, contururi ale corpurilor de femei.  S-a spus ca geometrizarea formelor femeilor sale, in primul rand a Domnisoarelor ... , ar duce la diminuarea feminitatii. Nimic mai fals! E ca si cand ai spune despre o alta celebra Mademoiselle, nimeni alta decat Coco Chanel, ca a creat imaginea femeii imbracate in costum barbatesc, indepartand-o astfel de latura ei feminina. Tot fals. Motiv pentru care ii aduc pe amandoi creatorii, Picasso si Chanel, in propozitii alaturate, ei  traind in mod real si nu fals, o amicitie artistica. Au fost si revolutionari ai sec. al XX lea! Revolutionari in arta!

P.S.     Ma aflu de cateva zile sub influenta lecturii biografiei lui Coco Chanel, scrisa de Edmonde Charles- Roux. Am pe prima pagina o frumoasa dedicatie de la o eleva draga. Imi place sa cred ca mi-a oferit cartea cu intentia unui context de primavara, in care imaginea femeii seducatoare prin simplitate se ridica la valoarea contururilor feminine dezbracate de orice inhibitie, deci libere ca pasarea, a faimoaselor  personaje, by Picasso...   “In  calitatea ei de Chanel” (mi-a placut maxim gaselnita autorului), o ridic si eu  pe Coco, azi si nu doar azi (se intampla ca azi sa fie o data- cifra preferata-  8) la rangul de “Pasarea de foc”  a lui Stravinski.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu