sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Biserica Santa Maria Novella


 Biserica Santa Maria Novella din Florenta



    M-am intors din “Dansul vietii” cu spiritul renascentist italian, in culori si stare de spirit, asa cum am promis in luna decembrie. Si nu putine au fost muzeele ori catedralele vizitate in Toscana. Am vazut picturile duecentiste si trecentiste, acolo unde ele s-au nascut, la Siena, Florenta, Padova, am admirat arta de inspiratie bizantina, m-am intalnit cu Cimabue, Giotto, Duccio, Donatello si alti mari artisti in cautare de realism pentru creatiile lor.  M-am intalnit si cu Dante, care in opera sa “Divina Comedie”, l-a situat pe Cimabue ca fiind pictorul cel mai important de pana la Giotto. Dar sa se ocupe Dante de ierarhii, eu i-am enumerat pe cei de mai sus intr-o ordine aleatorie, poate un pic cronologica dar sigur in tandem cu sentimentul de admiratie pe care il port fiecaruia dintre ei.

P.S.   Incep astazi cu Biserica Santa Maria Novella din Florenta si las mai jos de post scriptum un fragment din explicatiile pe marginea “Celor 10 porunci” interpretate de  Roberto Benigni (un Dan Puric de-al nostru), regizorul si actorul italian care recita”Divina Comedie”, cunoscand-o pe de rost! Viva Italia si personajele ei!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu