sâmbătă, 7 noiembrie 2015

Castelul Pelisor

Pelisor Castle, Sinaia.jpg

    Constantin Artachino, Arthur Verona, Nicolae Vermont, Ștefan Luchian, Nicolae Grant, Micaela Eleutheriade, Marius Bunescu, dar și sculptori precum Cornel Medrea ori Constantin Brâncuși au alcatuit miscarea culturala a secolului XX, denumita „Tinerimea artistica”. Nimic n-ar fi fost posibil fara sprijinul Reginei Maria. Nimic fara inima Reginei Maria! (inima ce si-a aflat linistea intr-o zi de noiembrie a anului 2015, pentru ca a revenit la Pelisor, in camera unde a incetat sa bata, in urma cu 77 de ani). Poate, curand, va ajunge acolo unde si-a dorit Regina: la Balcic! Istoria are sens. Viata e istorie. 


P.S.   „(... ) Tenha-Juvah de la Balcic a fost locul cel înfăptuit, acolo mi-a fost dat să fac din vis un adevăr și fiindcă aceasta a însemnat pentru mine mai mult decât aș putea tălmaci vreodată, am cerut fiului meu Regele Carol II ca inima mea să fie adusă și așezată în Stella Maris, biserica pe care am clădit- o la marginea mării... Cu trupul voi odihni la Curtea de Argeș lângă iubitul meu soț, Regele Ferdinand, dar doresc ca inima mea să fie așezată sub lespezile bisericii pe care am clădit-o. În decursul unei lungi vieți, atâția au venit la inima mea încât moartă chiar aș dori să mai poată veni la ea de-alungul potecii cu crini ce mi-au fost mândria și bucuria... Vreau să odihnesc acolo, în mijlocul frumuseților făurite de mine, în mijlocul florilor ce le-am sădit (...)”. Maria, 1933.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu