luni, 23 noiembrie 2015

Haricleea Darclee

 

    Am vizionat, in aceasta seara, la TVR 1, Gala Operelor Nationale, editia a III a, transmisa live, de la Iasi - orasul celor sapte coline. O seara speciala, atat prin invitatii si premiatii sai cat si prin momentele artistice oferite, pe scena, de maestrii dansului si cantecului de opera! M-am bucurat mult pentru premiile obtinute de artistii Teatrului National de Opera si Balet  ”Oleg Danovski” din Constanta, caci sunt artisti pe care ii revad an de an, in spectacole reusite, in orasul de la malul marii. Pe ceilalti nominalizati si castigatori ai premiilor din aceasta seara i-am recunoscut din reprezentatii televizate sau din salile de spectacole din Bucuresti. Ce mi-a implinit seara, ca stare de suflet, a fost punctarea momentului aniversar din aceasta vara, desfasurat la Braila, orasul meu, a celor 20 de ani de Festival International Haricleea Darclee, organizat de cunoscuta soprana Mariana Nicolesco.


P.S.   De prisos sa scriu eu aici despre imensa cariera a sopranei, nascuta la Braila, Haricleea Darclee. Dar, probabil, daca as scrie, as incepe prin a spune ca „Tosca” a fost compusa de Giacomo Puccini, special pentru cantareata noastra... si as incheia cu faptul ca a existat o reala prietenie si apreciere pentru soprana, din partea altui compozitor celebru, preferatul meu, Giuseppe Verdi! In cuprins, as asculta muzica de opera... 


  Scala din Milano...  pe urmele brailencei Haricleea Darclee...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu