joi, 14 februarie 2013

Cezanne, Natura moarta cu mere si portocale


Cezanne,  Natura moarta cu mere si portocale

     “ Vreau sa uluiesc Parisul cu un mar”- a spus  cu mandrie pictorul... Si a pictat cele mai frumoase mere... “ obiectele se intrepatrund unele in celelalte... ele nu inceteaza a trai... intr-un mod imperceptibil emit radiatii misterioase si convereseaza, cum facem noi cu privirile si cu cuvintele...”

     Asa... Totul e pregatit... In cinci minute ea va fi aici. Va suna la usa si eu voi deschide. Intrati, doamna, ii voi spune. Sunt aici. Va astept. Si o voi invita sa se aseze. Si, in timp ce ea se aseaza, eu imi voi scoate incet inima din piept si o voi pune pe masa...  Inima mea palpitanda pe fata de masa alba. Ca un mic cadou... Ea va fi, cu siguranta, surprinsa, si atunci eu ii voi spune... Cu dumneavoastra, doamna, nu pot face altfel. Sa va am in fata si sa imi pastrez in acelasi timp inima sufocata in piept e cu neputinta. De aceea, prefer sa o scot si sa v-o pun in fata, in mijlocul mesei, pe acest dragut platou japonez pe care mi l-ati oferit anul trecut de ziua mea. Asa vom putea vorbi cu inima deschisa. Asa nu vor mai exista secrete intre noi. Inima mea in mijlocul mesei, palpitand intre doua lumanari, intre doua cupe cu sampanie, nu e deloc o imagine dezagrabila. Si, in acest fel, o voi putea supraveghea. Pentru ca, stiti, doamna, intre dumneavoastra si inima mea exista o relatie pe care nu mai stiu sa o stapanesc. Intre dumneavoastra si inima mea, iubita doamna, se intampla ceva foarte fin, foarte inteligent, foarte bizar, cum nu se poate mai neobisnuit, ceva irational, ceva imposibil si improbabil, ceva ce imi depaseste posibilitatea de intelegere... Iata de ce, doamna, prefer acum sa imi pun inima pe masa, in fata dumneavoastra, intre noi, la vedere... Daca vreodata mai explodeaza, cel putin veti purta si dumneavoastra urmele...( Matei Visniec, Scrisori de dragoste catre o printesa chineza).  

   P.S.   Nu-i asa ca inima seamana cu un mar?! Pune-l pe masa, in fata cuiva!

Sau, pune mai multe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu