sâmbătă, 21 iunie 2014

Miniatura persana







    Soare-rasare, soare -apune, miazazi ori miazanoapte, nu are nicio insemnatate. Oriincotro te-ai indrepta, ingrijeste-te doar sa prefaci fiecare calatorie intr-una launtrica. Daca vei calatori inlauntrul tau, vei putea colinda intreaga lume, cat e de intinsa, si dincolo de ea. ( Cea de-a zece lege din Cele patruzeci de legi ale iubirii, scrisa de Elif Shafak, una dintre marile revelatii ale literaturii turce contemporane). Cartea mi-a fost daruita de un prieten, cu dedicatia: “Iti multumesc!” Mi-ar fi placut sa continuie dedicatia facuta dar avand in vedere prietenia desfasurata  pe mai mult de zece ani, inteleg ca dedicatia insasi e  chiar cartea, cu intregul ei continut. Un dar primit pentru ziua mea (care se apropie) si pentru care raspund: Iti multumesc si eu! Sunt la pagina 106 a cartii si m-a captivat peste masura aceasta lectura, inca de la primele randuri. L-am redescoperit pe Rumi si intreg secolul al XIII lea al marelui poet persan m-a aruncat intr-o noua lectie de istorie. Ba nu, de viata! Caci istoria e viata. Si isi are legile ei. Pot fi ale iubirii. Pentru mine, sigur. 

P.S.    Pentru A. si S., desi le-as putea denumi iubirea AS, caci dureaza de vreo 21 de ani! Azi, 21 iunie, zi a solstitiului de vara, o zi foarte speciala pentru voi! Ci vediamo presto! Mai exact, de ziua mea!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu