duminică, 1 iunie 2014

Turner, Orvieto, peisaj italian




  
   In ultimile doua saptamani s-a desfasurat Festivalul International de Film de la Cannes. “Domnul Turner” a plecat acasa cu premiul pentru cea mai buna interpretare masculina, filmul aducand ca subiect ultimii ani din viata marelui pictor englez. Actorul britanic Timothy Spall, cel care l-a incarnat pe marele Maestru Turner, a luat lectii de pictura, timp de doi ani, pentru pregatirea rolului. Cat ofera si aceasta arta, cinematografia! Eu cred ca cei mai fericiti oameni sunt artistii si, in special actorii caci ei pot evada cu usurinta din cotidian, isi pot crea lumea ideala prin intermediul unui pesonaj sau chiar al unui simplu vis. Daca te gandesti la pregatirea actorului si vezi si filmul premiat, este imposibil sa nu-ti vina sa iei o pensula si sa pictezi un peisaj, oricat de novice ai fi! Turner m-a inspirat si pe mine sa pictez, in aceste zile de sfrasit de primavara, un peisaj pe care il numesc Lac cu insula-pe albastrul meu. (“Privita printre gene, pictura ar avea legatura, sa zicem, cu realitatea”- my blog, 2 august 2013-  atunci pictam acelasi lac, dar cu o insula-inchisoare; acum am pictat lacul cu insula- vacanta, foarte aproape de mine). Picturile lui Turner imi plac pentru ca apartin perioadei romantice, asadar temele istorice, mitologice si natura dau forta culorilor alese de pictor, in vastul spatiu vizual. Turner imi place si pentu ca foloseste mult alb. Alb-lumina (inventie cromatica si personala, desigur). 

 P.S.   Tablouri ale pictorului Turner: Caderea Cartaginei, Eneas si Didona, Venetia- piazzeta, Venetia- vedere a insulei Giudecca dinspre rasarit, Forum Romanum, Roma vazuta dinspre Vatican, Soare deasupra lacului... dovada certa a ultimelor trei randuri scrise in scriptum.





Tgia., Lac cu insula-pe albastrul meu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu