sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Despre pictura, sau nu...

EXCLUSIV- Ileana Vulpescu lanseaza volumul ''Noi, doamna doctor, cind o sa murim?''



„...«Dorule, tu ai fost fericit, macar o data-n viata?». «Doar cind am iubit, in rest m-am conformat traditiei: m-am insurat, am facut copii, i-am crescut. Bucurii: ori de cite ori vindecam un bolnav. Fericirea e rara. Pentru mine a fost unica. [….] Intr-un tirziu se-auzise si glasul lui Mircea. «Si eu am fost fericit doar din dragoste. La prima tinerete cred ca iubesti mai mult dragostea decit obiectul ei. La maturitate iubesti obiectul. Iubind de doua ori in viata pot face deosebirea. La maturitate iti ajunge sa iubesti; important, mult mai important, e sa dai decit sa primesti. Intelegi ca nu poti avea totul deodata»” (fragment din „Noi, doamna doctor, cind o sa murim?”)


  Se stie ca un  obiect, o imagine, o persoana pot fi vazute din mai multe unghiuri ... si pot fi vazute diferit... asadar, cine stabileste unghiul, lumina, starea, distanta, perceptia, influenta, opinia, critica sau... viziunea? Clarul sau neclarul? Clarobscurul sau sfumato?...  In pictura, cel care picteaza  dar si cel care priveste. In  scris, cel care scrie dar si cel care citeste.  In dragoste, cel care ofera dar si cel care primeste...  de fiecare data, DOI! Nu UNUL!

P.S.  Pentru cei care iubesc Arta conversatiei... de aceeasi autoare!

3 comentarii:

  1. Iubirea nu are siguranta. Iubirea nu garanteaza un raport acceptabil , dar rolul "Amor" gaseste oricand starea tonica emotionala.
    Muzicalitatea vietii toarce magic...

    A se citi si in alt mod, cunoscut de initiati, avand in vedere ca daca intre autor, opera si privitor (cititor) nu exista aceeasi vizualizare, apare incompatibilitatea. Si atunci sunt DOI nu UNUL!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vrui, cititorule, sa-ti fac un dar,
    O carte pentru buzunar,
    O carte mica, o carticica.
    Din slove am ales micile
    Si din intelesuri furnicile.
    Am voit sa umplu celule
    Cu suflete de molecule.
    Mi-a trebuit un violoncel:
    Am ales un brotacel
    Pe-o foaie de trestie-ngusta.
    O harpa:am ales o lacusta.
    Cimpoiul trebuiia sa fie un scatiu
    Si nu mai stiu...

    Farmece as fi voit sa fac
    Si printr-o ureche de ac
    Sa strecor pe un fir de ata
    Micsorata, subtiata si nepipaita viata
    Pana-n mana, cititorule, a dumitale.

    Macar cateva crampeie,
    Macar o tandara de curcubeie,
    Macar nitica scama de zare.
    Nitica nevinovatie, nitica departare.
    As fi voit sa culeg drojdii de roua,
    Intr-o carticica noua,
    Parfumul umbrei si cenusa lui.
    Nimicul nepipait sa-l caut vrui,
    Acela care trasare
    Nici nu stii de unde si cum.

    Am rascolit pulberi de fum... T. Arghezi, Cuvant

    RăspundețiȘtergere
  3. Ileana Vulpescu: "Nu-mi aduc aminte cand am fost fericita ultima data"

    RăspundețiȘtergere