marți, 19 martie 2013

Rubens, Ignatius de Loyola


       


      Nu-mi propun un comentariu despre Habemus Papam, chiar daca elevii mei de la gimnaziu si de la liceu mi-au cerut parerea pe marginea subiectului... le-am spus ca nu emit pareri personale despre astfel de evenimente istorice si religioase, ca a emite o parere personala despre un astfel de subiect m-ar forta sa comentez fragil, ca de pe urma vizionarii unei telenovele( in fata carora ma incearca doar starea de perplexitate)... Cred ca elevii mei, care sunt si inteligenti, au inteles si n-au insistat cu intrebarea de ce fumul alb, de ce fumul negru, de ce Capela Sixtina, de ce Francisc I , de ce iezuiti... Cautarile le apartin celor ce doresc sa se informeze caci site-uri intregi expun astazi informatii precise, ample si de necontestat. Ce as putea spune eu e ca, deloc intamplator si absolut minunat, am putut vedea si Capela Sixtina de la Vatican si Basilica San Francesco din Assisi si Biserica Il Gesu din Roma, acolo unde este si mormantul lui Ignatius de Loyola ... Ce pot spune eu e ca am participat afectiv si spiritual, cu privire treaza pe tavanul Capelei Sixtine, in tandem-ul evenimentelor, cu secole cu tot, cu arta picturilor lui Giotto, Cimabue sau Pietro Lorenzetti din frescele Basilicii San Francesco, apoi cu toata atmosfera barocului din interiorul Bisericii Il Gesu, altarul fiind cu adevarat o capodopera, placat cu aur si alabastru, marmura, ametist, onix, cristal si lapis lazuli.... Asadar, ce pot eu sa spun e un indemn matur de a vedea acele locuri, de a te afla acolo si de a vorbi mai putin despre ele... cred ca doar asa poti intelege mai mult... Cam ce poti spune despre un sanctuar?!?  Roma 
e un sanctuar. Assisi e un sanctuar... Trebuie vazute!
Assisi

  P.S.   Grupul de elevi constanteni, care va participa peste doua saptamani la Olimpiada Nationala de Istorie de la Sibiu, si pe care il voi insoti, va avea ocazia sa vada un Rubens original, chiar pictura de mai sus, la Muzeul Brukenthal.  Eu voi avea ocazia sa-l revad...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu