luni, 11 martie 2013

Van Gogh, Lan de grau cu corbi


      

    Lan de grau cu corbi... printre ultimile picturi inainte de moarte... ecourile disperarii sunt evidente pe aceasta panza... si chiar ecouri  ridicate  Pe culmile disperarii...  N-am nicio problema sa exprim tristete si solitudine extrema-  a  afirmat pictorul. Iar filozoful Cioran s-a intrebat: Si apoi, de ce sa ma chinuiasca ierarhia singuratatii? A fi singur, in orice fel, nu e destul?...

P. S.   Tristetea, insomniile, boala, nihilismul le poti gasi  pe drumul celor doi, Van Gogh si Emil M. Cioran. Dar la capatul drumului poti vedea o lumina orbitoare adusa de galbenul suprafiresc si preferat al pictorului sau poti avea  intalnirea subiectiva si imaginara chiar cu filozoful,  adusa prin dramaturgul Matei Visniec... Priviti picturile lui Van Gogh si intalniti-va obligatoriu cu filozoful, in mansarda lui de la Paris!


   Scene 13 
 

Proiectie pe ecran. Imagini din satul natal al lui Cioran, Răşinari, şi de pe  Coasta Boacii. 
 

CIORAN intră  şi traversează scena. Umbra sa este proiectată pe ecranul gigantic, se suprapune peste imaginile proiectate.   
 

CIORAN (adresîndu-se spectatorilor): Vedeţi… Umbra mea a rămas la Sibiu… De cînd am plecat, umbra mea se plimbă în fiecare noapte pe străzile Sibiului… Iat-o, e umbra mea… În timp ce eu mor încet la Paris, umbra mea umblă haihui prin Sibiu… Nimeni însă, niciodată, n-a ştiut că în Franţa n-am avut umbră, că umbra mea nu era cu mine… Nici măcar Simone… Nu vă pot spune ce greu mi-a fost să mă descurc, timp de 60 de ani, la Paris, fără umbră...

( Matei Visniec, Mansarda la Paris cu vedere spre moarte).PhotoLa Rasinari( Sibiu), langa casa filozofului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu